اولین برج OMA در نیویورک چهره‌ای به شکل یک منشور شیشه‌ای دارد

اولین برج OMA در نیویورک چهره‌ای به شکل یک منشور شیشه‌ای دارد

'121 شرقی، خیابان 22 ' اولین برج مسکونی OMA در نیویورک است. طراحی، به رهبری همکار OMA، Shohei Shigematsu، به دنبال ارائه یک وضوح بصری برای چالش ایجاد یک آپارتمان لوکس مسکونی در یک محله

7 فوریه 2019

اولین برج OMA در نیویورک چهره‌ای به شکل یک منشور شیشه‌ای دارد

‘121 شرقی، خیابان 22 ‘ اولین برج مسکونی OMA در نیویورک است. طراحی، به رهبری همکار OMA، Shohei Shigematsu، به دنبال ارائه یک وضوح بصری برای چالش ایجاد یک آپارتمان لوکس مسکونی در یک محله شلوغ است. در ژوئن 2018، برج مسکونی 18 طبقه، با 133 واحد به پایان رسید، در حالی‌که نمای آن هم تقریبا کامل شده‌بود.

شکل خارجی و سازمان‌دهی داخلی ساختمان واکنشی عمدی به بستر فوری آن است – که توسط یک گوشه “منشوری” از شیشه‌ای که در مقایسه با بقیه طرح ساختمان طرح رایج‌تری از پنجره است، توصیف شده‌است. این ویژگی نشان دهنده یک کولاژ مکعبی از محله های متعدد و متنوع است که طرح در آن قرار دارد، در تقاطع بین پارک گارامری و میدان مدیسون.

طرح بلوک مسکونی 133 واحدی توسط دوگانگی بستر آن شکل گرفته‌است. »Shohei Shigematsu، Partner at OMA، توضیح می دهد که پنجره های متقارن، که نمای ساختمان همسایگان پیش از جنگ را نشان می دهد،و پنجره‌هایی که از کف تا سقف و به سمت گوشه کشیده شده‌اند، مانند یک گرادیانت گذار از دوران تاریخی به مدرن را نشان می‌دهند. خیابان 22 در 121 شرقی توسط شکرت توسعه Toll Brothers City Living سفارش داده شده‌است.

……….

1.jpg

………..

2.jpg

……………

3.jpg

…………

4.jpg

…………

5.jpg

…………

6.jpg

………….

7.jpg

……………

8.jpg

………….

9.jpg

…………

10.jpg

………….

11.jpg

…………

12.jpg

منبع:

www.architectureforfuture.com

اشتراک