عملیات ساخت فرودگاه مکزیکوسیتی اثر فاستر و همکاران و فری(FR-EE)

عملیات ساخت فرودگاه مکزیکوسیتی اثر فاستر و همکاران و فری(FR-EE)

ساخت فرودگاه بین‌المللی شهر نیومکزیکو که شرکت فاستر و همکاران با همکاری فری(Fernando Romeri Enterprise) آن را طراحی کرده‌اند

7 فوریه 2019

ادامه عملیات ساخت فرودگاه مکزیکوسیتی اثر فاستر و همکاران و فری(FR-EE)

ساخت فرودگاه بین‌المللی شهر نیومکزیکو که شرکت فاستر و همکاران با همکاری فری(Fernando Romeri Enterprise) آن را طراحی کرده‌اند، علیرغم تهدیداتی از طرف رئیس جمهور منتخب که قرار بود آن را متوقف کند، ادامه خواهدیافت. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور معروف به AMLO، در کمپین انتخاباتی خود نگرانی‌هایش در مورد هزینه 13 بیلیون دلاری ساخت فرودگاه که ممکن است باعث ایجاد فساد و هدررفت پول شود را بیان کرده‌بود.

یک گروه ترکیبی شامل شرکت فاستر و همکاران، فری(Fernando Romero Enterprise) و ناکو(Netherlands Airport Consultants) جایزه بین‌المللی معماری در سال 2014 را بردند. این گروه فرودگاهی را طراحی کردند که می‌تواند یکی از بزرگترین فرودگاه‌های دنیا با 6 باند و 560000 مترمربع ترمینال باشد. 

به گفته هیبرت، مشاور اقتصادی آملو، پس از آنکه انتخابات در روز یکشنبه با اکثریت آرا به نفع او تمام شد لحنش آرامتر گشت. هیبرت در روز سه شنبه در یک دیدار برنامه ریزی شده با رییس جمهور منتخب و حدود 100 همراه از تیم انتقال دیدار کرد که در نتیجه آن جلسه سه نتیجه ممکن بود.

بلومبرگ: “آملو روز سه‌شنبه سه احتمال را عنوان کرد”. “به مزایده گذاشتن فرودگاه در بخش خصوصی، انتقال آن به سایت جایگزین(که باعث هدر شدن ساخت‌وسازی می‌شود که تاکنون انجام گرفته)، یا پیش رفتن با برنامه کنونی ساخت فرودگاه. به گفته هیبرت برگزار کردن رفراندوم در مورد پروژه که باعث ایجاد نگرانی‌های در بین سرمایه‌گذاران شده‌بود، در جلسه مطرح نشد”.

تا قبل از اینکه در 1 دسامبر 2018 آمیلو کار رسمی‌اش را آغاز کند، سرنوشت واقعی فرودگاه معلوم نمی‌شود. اگر این طرح به پایان برسد، بزرگترین پروژه زیربنایی مکزیک خواهد بود که یک ترمینال واحد و یکپارچه است و ذاتا از مصالح و انرژی کمتری نسبت به گروهی از ساختمان‌ها استفاده خواهد کرد. تعداد زیادی پروپوزال برای ساخت ااین فوردگاه پایدار در ژوئن 2014 ارسال شد، که شامل آثاری از تئودور گونزالس د لئون و تکس، تحت رهبری آلبرتو کالاچ، و طرحی از سوردو مادالنو و پاسکال+واتسون یود.

1.jpg

 

2.jpg

 

 

4.jpg

 

 

5.jpg

 

 

6.jpg

 

 

7.jpg

 

منبع:

 

www.architectureforfuture.com

 

اشتراک