10 راه ارزان برای اینکه شما بتوانید آشپزخانه‌تان را ارزشمند جلوه دهید

10 راه ارزان برای اینکه شما بتوانید آشپزخانه‌تان را ارزشمند جلوه دهید

8 ژانویه 2019

10 راه ارزان برای اینکه شما بتوانید آشپزخانه‌تان را ارزشمند جلوه دهید

جزئیات کوچک بسیار مهم هستند

نوشته شده توسط لیندزی کمپبل

1. تجهیزات فلزی را به روز کنید

وسایل فلزی می‌توانند ظاهر مبلمان و کابینت‌هایتان را کاملاً تغییر دهند. کشوها و دستگیره‌های کابینت‌ها را عوض کنید تا بتوانید ظاهری منحصربه‌فرد به آنها بدهید و فضای کلی آشپزخانه را به‌روز کنید.

2. از رنگ‌های ملایم‌تری استفاده کنید

رنگ ملایم روی دیوارها و کابینت‌ها خیلی سریع فضا را روشن می‌کند و باعث می‌شود که هم بزرگتر به چشم بیاید و هم باارزش‌تر. رنگ روشن نور را بازتاب می‌دهد و باعث می‌شود بسیاری از ایرادات به چشم نیایند، چیزهایی مثل خراش‌ها، جای ضربات و تورفتگی‌های روی کابینت‌های قدیمی.

3. درهای کابینت‌ها را عوض کنید

تعویض درهای کهنه و زهواردررفته کابینت‌ها با درهای جدید و یا تعمیر و نقاشی مجدد آنها به آشپزخانه‌تان ظاهری براق و نو می‌بخشد. بعضی از درهای کابینت‌ها را از شیشه و یا هایگلاس بسازید و یا بعضی قفسه‌ها را بدون در رها کنید تا ظروف زیبایتان را به رخ بکشید.

4. نورپردازی آشپزخانه را تغییر دهید

لوسترها و آویزها تجهیزاتی عالی برای روشن‌تر کردن و همچنین تغییر حال‌وهوای یک فضا هستند. نورپردازی‌های استانداردی که در بیشتر خانه‌ها دیده می‌شود، یکنواخت و کسل‌کننده هستند. خلاقیت به خرج دهید و پراستفاده‌ترین فضای خانه‌تان را کمی شخصی کنید و یا یک المان غیرقابل انتظار در آن قرار دهید.

5. از آثار هنری استفاده کنید

استفاده از آثار هنر راهی عالی برای ارتقا کیفیت هر فضایی است که این مسئله در مورد آشپزخانه هم صدق می‌کند. از میزان بزرگی و چشمگیر بودن آن نترسید، این بزرگی این توهم را ایجاد می‌کند که فضا هم بسیار بزرگ است. استفاده کردن از آثار هنری برای مستأجرهایی که نمی‌توانند هرچیزی از ساختمان را تغییر دهند هم بسیار مناسب است.

6. لوازم خانگی‌ای را که از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند، رنگ کنید

لوازم خانگی استیل ندارید؟ مشکلی نیست. لوازمی را که همچنان کار می‌کنند را رنگ استیل بزنید تا فضای آشپزخانه‌تان حال‌وهوایی قدیمی هم داشته‌باشد. فقط مراقب باشید، چون شرکت‌های مختلف انواع این رنگ‌ها را باتوجه به نوع کاربردشان عرضه می‌کنند.

7 .به پنجره‌ها رسیدگی کنید

اگر پنجره‌هایتان لخت هستند برایشان پرده بزنید و ظاهر آشپزخانه‌تان را زیباتر کنید.

8. فضای صبحانه را طراحی کنید

چند کوسن و یک گلدان با گل‌های تازه به وسط میز صبحانه اضافه کنید تا سبکی خاص به فضای صبحانه‌هایتان دهید.

9. المان‌های دکوراتیوی که قدیمی هستند را عوض کنید

کاسه میوه را با یک ظرف زنجبیل یا یک سینی عوض کنید تا با یک تغییر کوچک تفاوتی بزرگ ایجاد کنید.

10. لوازم کوچک را از دید پنهان کنید

هیچ چیز بیشتر از بهم ریختگی یک فضا را بی‌ارزش نمی‌کند. فضای کانتر را از لوازم کوچک مثل تستر، مخلوط‌کن و قوری پاک کنید. هروقت بخواهید از این وسایل استفاده کنید خیلی راحت می‌توانید آنها را بیرون بیاورید.

اشتراک